![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
![]() ![]() |
![]() |
SABROG |
![]()
Сообщение
#1
|
![]() Профессионал ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Участник Сообщений: 1207 Регистрация: 8.12.2008 Из: Russia, Moscow Пользователь №: 446 Спасибо сказали: 229 раз(а) Репутация: ![]() ![]() ![]() |
Похоже тролли решили отказаться от экспериментальной поддержки Direct3d и сосредоточились на OpenGL, такое вот сегодня обнаружил:
Цитата **************************************************************************** * Important Behavior Changes * **************************************************************************** - The experimental Direct3D paint engine has been removed. The reasons for this is that Qt Software focuses on OpenGL for desktop hardware accelerated rendering. - When mixing OpenGL and QPainter calls you need to first call syncState() on the paint engine, for example "painter->paintEngine()->syncState()". This is to ensure that the engine flushes any pending drawing and sets up the GL modelview/projection matrices properly. - Graphics View has undergone heavy optimization work, and as a result of this work, the following behavior changes were introduced. a) QStyleOptionGraphicsItem::exposedRect now contains the item's bounding rectangle, and QStyleOptionGraphicsItem::matrix is uninitialized by default. You can enable an exact exposed rectangle and a correct matrix by enabling the flag QGraphicsItem::ItemUsesExtendedStyleOptions. ![]() always initialized to 1. Instead you can call QStyleOptionGraphicsItem::levelOfDetailFromTransform(const QTransform &) to determine the level of detail. c) QGraphicsView no longer calls QGraphicsView::drawItems(), and in turn QGraphicsScene::drawItems(), by default. You can get the old behavior back by enabling QGraphicsView::IndirectPainting. d) QGraphicsItem no longer calls itemChange() for position and transformation changes. If you want to receive notifications for changes to the item's position and transformation, you can set the flag QGraphicsItem::ItemSendsGeometryChanges (which is enabled by default by QGraphicsWidget and QGraphicsProxyWidget). Статью скоро придется выкинуть: http://prog.org.ru/wiki/index.php?title=QDirect3DWidget |
|
|
Litkevich Yuriy |
![]()
Сообщение
#2
|
![]() разработчик РЭА ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Сомодератор Сообщений: 9669 Регистрация: 9.1.2008 Из: Тюмень Пользователь №: 64 Спасибо сказали: 807 раз(а) Репутация: ![]() ![]() ![]() |
Ну это логично, Direct3D работает только на виндовозе. А OpenGL кросплатформенная штука.
|
|
|
SABROG |
![]()
Сообщение
#3
|
![]() Профессионал ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Участник Сообщений: 1207 Регистрация: 8.12.2008 Из: Russia, Moscow Пользователь №: 446 Спасибо сказали: 229 раз(а) Репутация: ![]() ![]() ![]() |
Ну это логично, Direct3D работает только на виндовозе. А OpenGL кросплатформенная штука. К сожалению, у производителей драйверов руки не доходят реализовать стандарт OpenGL в полном объеме для своих видеокарточек. А так то оно да. В общем будем изучать OpenGL Сообщение отредактировал SABROG - 15.6.2009, 11:47 |
|
|
Гость_Гость_* |
![]()
Сообщение
#4
|
Гости ![]() |
|
|
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Текстовая версия | Сейчас: 10.6.2025, 3:40 |